Quins són els elements de l'apartat de planificació d'un PdM?

En funció de les necessitats de millora detectades, inclourem les accions de millora que considerem convenients per aconseguir un objectiu determinat, i planificarem els responsables de dur-la a terme i el temps previst de realització.

  • Identificació de l’AdM. Identificarem l’AdM amb el codi XXXX-AdM-NN, on XXXX és el codi del títol i NN és un número correlatiu. Per exemple, la primera acció de millora recollida en el Pla de millora del màster MXXX serà la MXXX-AdM-01.
  • Objectiu de millora. És l’aspecte concret que es vol millorar o corregir i ha d’estar formulat en infinitiu i d’una manera concreta, mesurable i avaluable. Cal tenir en compte que un mateix objectiu molt sovint es pot assolir realitzant múltiples accions, i que allò que enumeram i codificam són les accions, no els objectius.
    • Un bon mètode de definició d’objectius és la metodologia SMART. És a dir, els objectius han de ser:
      • S. eSpecífic
      • M. Mesurable
      • A. Assequible
      • R. Rellevant
      • T. Temporal, és a dir, limitat en el temps
  • Acció de millora: és l’acció concreta que hem de fer per poder assolir l’objectiu proposat.
  • El responsable de cada actuació és la persona o unitat que ha d’executar aquesta acció de millora. El responsable de qualitat pot distribuir accions de millora entre diferents persones, col·lectius, etc. En tot cas, els ha de fer saber que tenen la responsabilitat de dur a terme aquella acció.
  • Data de començament i de finalització prevista de l’acció.